Winkeliers moeten niet alleen meer naar zichzelf kijken als ze succes willen hebben. De eigen aanpak hoe men inspeelt op de klantbehoefte en de beleving van de klant in de eigen winkel zijn niet voldoende om succesvol te zijn.
De winkeliers moeten tegenwoordig vooral naar elkaar kijken als ze met hun fysieke winkel succesvol willen zijn en blijven. De beleving van een winkel is niet voldoende om het publiek naar binnen te lokken. De klant zal er eerst van overtuigd moeten worden dat het leuk en interessant is om in een bepaald gebied te gaan winkelen. Alleen door optimaal gebruik te maken van met de elektronische mogelijkheden als een gezamenlijke portal met een snelle bestel- en bezorgservice kan een winkelgebied opnieuw groeien. Als dat goed geregeld is zal de extra toegevoegde waarde als het beleven van het fysieke product de doorslag kunnen geven om mensen weer naar de winkel te lokken en iets extra's te bieden boven online shops. Is dit werkelijk de toekomst? Of moet iedere winkelier vooral zelf blijven zorgen voor de optimale klantbeleving? Op 2 november op de Gooise Ondernemersavond bespreekt retailspecialist Frank Quix wat er nodig is voor een succesvolle retail in de Gooi en Vechtstreek. |
SchrijverDirk-Jan Weijers is partner bij MKB Funding Partners. Archieven
Oktober 2021
|